Nieuwsbrieven, ontvang jij er ook zo veel?

Eerlijk gezegd: ik werd er gek van (en veel van mijn klanten ook!). 

Elk bedrijf of elke ondernemer verstuurd er tegenwoordig wel een. Je bent erop geabonneerd, maar steeds vaker merk je dat je inbox dichtslibt door de vele nieuwsbrieven. Help! Ze zijn meestal niet urgent, maar ze kunnen soms wel hele interessante informatie voor jou bevatten. Van die tips waarvan je denkt ‘tja, dat zou wel eens van pas kunnen komen’. Vervolgens belandt zo’n berichtje in ‘nog te lezen’ mapje, maar daarmee verschuif je het probleem alleen maar. Na verloop van tijd zit ook die map vol en kun je je er niet meer toe zetten om die map te openen, want er zat zóveel in. Waar moet je beginnen. Als je het dan helemaal zat bent, ga je rigoreus te werk: verwijderen al die nieuwsbrieven. Zo ging het bij althans een tijdje bij mij.

Totdat ik er genoeg van had. Op een gegeven moment kreeg ik er stress van. Het gaf me zoveel onrust dat ik nog tig berichten niet had gelezen. Interessante en (achteraf gezien) minder interessante items, die mijn inbox vervuilden. Dat kan niet de bedoeling zijn, dus ik moest het anders gaan organiseren. En het grappige was dat ik merkte dat mijn klanten tegen hetzelfde probleem aanliepen.

Kijkersvraag nieuwsbrieven

 

Daarom dit keer een ‘kijkersvraag’-video. Over gewone, alledaagse zaken waar mijn klanten en relaties mee worstelen.

In deze video deel ik 3 tips hoe ik het probleem met de nieuwsbrieven tegenwoordig oplos. Hoe je je inbox schoon kunt houden en toch de relevante nieuwsbrieven kunt blijven volgen zonder dat je je overweldigd voelt.