Over Janny Brusselers
Wie is Janny Brusselers?
Janny Brusselers heeft sinds 2006 in haar eigen bedrijf. Ze helpt gedreven ondernemers met tijd besparen, zo’n 2 uur per dag. Dat doet ze door ondernemers te leren hun Tijd, Taken en Tools (=Techniek) anders te organiseren met een sluitend systeem, zodat ze de juiste dingen doen op het juiste moment en daardoor meer rust en ruimte te ervaren in hun werk én hun leven.
Ondernemers lopen vaak vast in de waan van de dag, en Janny begrijpt dat. Ooit worstelde zij hier zelf mee. In 2006 startte ze haar eigen bedrijf als freelance secretaresse. Met haar bedrijf dat toen nog Brusselers Office Management heette, werkte Janny voor ondernemers om hen te ondersteunen en werk uit handen te nemen. Dat bleek een goede zet, want Brusselers Office Management liep al snel al een trein!
Binnen no-time had Janny Brusselers genoeg klanten en opdrachten. Een volle orderportefeuille als ondernemer, wat wil je nog meer?! Janny was trots op haar leven als zelfstandige en ze werkte hard. Dat betekende veel declarabele uren, heel belangrijk! Maar dat ging ten koste van Janny’s ‘vrije tijd’. Die gebruikte zij om bij te werken, e-mails te beantwoorden en zaken als administratie etc te doen. Ontspannen of tijd voor zichzelf was er nauwelijks, Janny stond altijd ‘aan’. Na verloop van tijd begon er iets te knagen. Als ondernemersdochter wist ze écht wel wat hard werken was, maar op deze manier zichzelf kapot werken, dat kon toch niet de bedoeling zijn?
Het maffe van het verhaal is dat effectief werken en structuren aanbrengen altijd een rode draad is geweest in het leven van Janny Brusselers. Ze was altijd bezig om te zien of ze zaken op een andere manier, slimmer en sneller af kon maken, zodat ze meer werk kon verzetten. Wat ze hoopte te bereiken was meer ruimte voor groei en persoonlijke ontwikkeling, maar het tegenovergestelde gebeurde: Janny kreeg juist méér werk….
Dit was niet wat ze wilde. En ze zag dit ook gebeuren bij de ondernemers om haar heen. Ondernemers die dag- en nacht werkten, altijd in de weer waren voor hun bedrijf en steeds ‘een tandje bij zetten’. Veel stress dus, maar met weinig positieve effecten.
Janny las het boek ‘Organiseren van binnen naar buiten’ van Julie Morgenstern en ze ontdekte dat ze van haar natuurlijke vaardigheden voor orde, structuur en overzicht creëren haar werk kon maken. Ze verdiepte zich er verder in en las talloze boeken over productiviteit, stress, burin-out, effectiviteit, timemanagement, e-mailbeheer, efficiency en lifehacking van onder andere David Allen, Stephen R. Covey, Brian Tracy, Ben Tiggelaar, Leo Babauta, Daniel Levitin en Tony Crabbe, om er maar wat te noemen. Daardoor leerde Janny Brusselers verschillende manieren om je werk anders te organiseren en je tijd en aandacht beter te benutten. En Janny leerde dat het een vak is om anderen hierbij te helpen: Professional Organizer. Wow, dat voelde nog eens als thuiskomen! Dit was precies waar Janny Brusselers blij van werd: anderen helpen om zélf met meer effect productief te zijn, i.p.v. als secretaresse werken.
Ze besloot te investeren in een vakopleiding en ze wilde haar ondernemersvaardigheden verbeteren. Janny Brusselers is afgestudeerd aan de School voor Organizing en ze heeft trainingen gevolgd op het gebied van ondernemerschap, marketing en social media. En is daarmee erg gegroeid in haar persoonlijke ontwikkeling. Janny is ook gecertificeerd ACT-trainer (Acceptance en Commitment Therapy). En nu helpt ze ondernemers die vastlopen in de waan van de dag met haar methode om hun tijd, taken en tools (techniek) anders te organiseren en meer ruimte te creëren voor persoonlijke ontwikkeling en de groei van hun bedrijf. Meer effect in minder tijd, noemt Janny dat. Organiseren en structureren zit Janny Brusselers in het bloed, dit vak is haar dan ook op het lijf geschreven!
Janny Brusselers weet uit eigen ervaring waar jij als drukbezette ondernemer mee worstelt en ontwikkelde daarvoor de een individuele training waarmee zij ondernemers helpt om grip op hun dag te krijgen. Al haar vakkennis en ervaring gebundeld in een individuele aanpak. Met een praktische blik kijkt ze naar jouw ineffectieve werkgewoontes, maar ook naar de oorzaken, omdat Janny Brusselers er van overtuigd is dat je alleen dan tot blijvend resultaat kunt komen. Dat wil ze met jou bereiken, zodat je zonder haar hulp verder kunt. Blijvend resultaat dus. Want het is net als bij afvallen; als je alleen de buitenkant aanpakt, heb je op korte termijn veel effect, maar op de lange termijn zul je weer in oude patronen vervallen en weer verstrikt raakt in de waan van de dag. De ondernemers die jou al voor gingen zijn heel tevreden met de resultaten.
Naast haar werk als professional organizer heeft ze ook enkele functies/rollen die hierbij aansluiten. Zo is Janny Brusselers ook trainer bij de basistraining voor startende organizers van de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (afgekort NBPO), is ze voorzitter bij ondernemersverenging GOC Veghel en bestuurslid bij de regionale netwerkclub Bijeen (regio Meierijstad, Berlicum, St. Michielsgestel en Boxtel).
Janny maakt graag tijd voor de fijne dingen van het leven en deelt dit graag met vrienden en familie. Voor een avondje film, theater, een feestje of festival is ze altijd in, hoewel ze het ook heerlijk vind om soms even op zichzelf zijn, zonder al die prikkels. Janny is een energieke tante en laat zich niets snel van de wijs brengen als ze ergens voor gaat. De dingen die ze doet, doet ze met overgave. En ze gelooft in karma: ‘what goes around comes around’. “Van fouten maken leer ik en als ik leer dan groei ik”, aldus Janny. Anderen zeggen over Janny Brusselers dat ze goed kan luisteren en een groot inlevingsvermogen heeft. Haar motto: “als je doet wat je altijd deed, dan krijg je wat je altijd kreeg” en haar 3 belangrijkste kernwaarden zijn verbinden, oprechtheid en verantwoordelijkheid. En zo werk ze ook.
Wil je verder kennismaken met Janny Brusselers?